Het einde van Touch?

spraak in retail

Praten tegen je huis, laptop of telefoon, het kan allemaal nog wat ongemakkelijk aanvoelen.  Maar deze barrière zal snel doorbroken worden. Tegen 2020 wordt voorspeld dat 50% van alle zoekopdrachtens spraakgestuurd zijn. Spraakbesturing biedt een scala aan mogelijkheden en is een groeiend element in hoe mensen verwachten te kunnen communiceren met hun omgeving.

Tegen het einde van 2021 zullen meer dan 1,6 miljard mensen regelmatig stemassistenten gebruiken en het is zeker dat ze meer willen dan simpelweg vragen wat voor weer het morgen zal worden. Het is dus slechts een kwestie van tijd totdat de meerderheid van ons comfortabel aan het praten is met technologie thuis, op het werk en in het openbaar.

Er zijn tal van producten waarbij Alexa als hulp en persoonlijke assistente aanwezig is. Van speakers, koelkasten tot huisrobots en van auto’s tot kinderspeelgoed.

Besturen we binnenkort ook digitale schermen met onze stem?

Zo gaat er in de markt alsmaar meer aandacht naar de ontwikkeling van een ‘virtuele verkoopsmedewerkers’.Een internationeel prototype presenteerde zo eerder al een modeshow van een specifeke kledingontwerper en liet vervolgens via stem-gestuurde interacties toe om aanvullende productinformatie te krijgen. De virtuele verkoopsmedewerkers zijn gewapend met productspecificaties, promoties, video’s en zelfs suggesties voor alternatieve en complementaire producten.
In dit voorbeeld spreken klanten de virtuele verkoopmedewerker aan terwijl ze in de winkel zijn maar het product kan ook zeer effectief zijn voor ‘window-shopping’.

Wenst u meer informatie? Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie!

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons