De beste klantervaring voor digital natives? Narrowcasting met displays!

Digital native klantervaring

Narrowcasting via digital signage vormt een van de snelst groeiende marktsegmenten. Dat stelden experts vast op de Integrated Systems Europe-beurs (ISE), ’s werelds grootste tentoonstelling over systeemintegratie en audiovisuele toepassingen. Lees hier waarom narrowcasting via digitale displays zoveel potentieel biedt.

Naadloze winkelervaringen, off- en online

We schreven eerder al over de noodzaak om met klanten te communiceren door omnichanneling. B2C-bedrijven willen zich in de ogen van hun klant onderscheiden van de concurrentie door een ongeëvenaard aangename en makkelijke klantervaring te bieden. Een element daarin is narrowcasting, wat betekent dat je je als merk niet langer tot een breed doelpubliek richt, maar tot individuele klanten. Met de juiste data en interactiemogelijkheden in de winkels en online bouw je zo een waardevolle klantenrelatie op, die ook voor de consument zelf als een meerwaarde aanvoelt.

Door de groei van omnichannel platformen wordt het dus almaar belangrijker om digital signage te verbinden met back-end-systemen. Alleen op die manier kunnen retailers aan verfijnde narrowcasting doen en kunnen ze hun klanten ook offline laten profiteren van de ruime keuze van het online winkelen, mét het vertrouwde gemak van persoonlijke winkelservice.

Narrowcasting voor digital natives

Een nieuwe generatie klanten – de echte ‘digital natives’ – heeft behoefte aan nieuwe en flexibele winkelervaringen en negeert de regels van traditionele aankoopprocessen. Dat stelt retailers voor uitdagingen, maar het creëert ook kansen. Want voor deze generatie digital natives kan bijna alles een beeldscherm zijn. Spiegels, planken, automaten: dynamische informatie kan op veel schermen worden weergegeven, ongeacht hun grootte. De mogelijkheden voor narrowcasting met displays liggen dus voor het rapen.

Digital signage: technologie is slechts een instrument

ISE wil hier slim op inspelen. “Technologie is slechts een instrument, de klant is de sleutel tot succes,” luidt de strategie. Een nieuw digital signage-concept moet dus bedacht worden vanuit de behoeften van de belanghebbenden.

Mike Blackman, directeur van ISE-evenementen, hamert op het belang van een goede integratie: “Digital signage moet zeer geïntegreerd zijn om nieuwe retailervaringen te creëren en grote data-analyses te ondersteunen.” Met behulp van gevestigde normen zoals XML- en internetprogrammeringsparadigma’s, zo benadrukt Blackman, kan narrowcasting met digitale displays het verschil maken. Deze systemen laten namelijk toe om:

  • dynamische signage-back-office-systemen te verbinden,
  • transacties via ePayment- en eWallet-oplossingen te laten verlopen,
  • RFID en iBeacon te integreren voor interactiviteit,
  • waardevolle klantgegevens te verzamelen,
  • retailanalyses te doen.

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons