De Lindeboom verhoogt klanttevredenheid met schermen en ticket kiosken

Een queue management kiosk voorkomt lange wachtrijen

De Lindeboom Apotheken zijn een referentie voor kwaliteitsvolle apotheken. De Lindeboom hecht dan ook bijzonder veel belang aan innovatie. Onlangs vernieuwde ze haar concept door komaf te maken met de klassieke opstelling van de ‘oude’ apotheek en resoluut te kiezen voor een klantvriendelijke benadering. Met ruimte voor persoonlijk advies in een warme omgeving.

De Lindeboom werkt samen met Digitopia voor informatieschermen en informatiekiosken met een ticketingsysteem. Lees verder en ontdek welke voordelen deze oplossing met zich meebrengt.

Wachtrijen – of advies op maat?

Als dienstverlener moet De Lindeboom rekening houden met de verschillende behoeften van haar cliënten. De ervaring in een apotheekwinkel moet aangenaam, maar ook efficiënt verlopen. Sommige mensen komen misschien om doosje pijnstillers, terwijl anderen advies op maat wensen. Door een snelle dienstverlening te garanderen, houdt De Lindeboom hen allemaal tevreden.

Een traditioneel – lineair – wachtrijsysteem, waarbij cliënten worden geholpen op basis van het ‘first come first serve’-principe, houdt echter geen rekening met het type bezoek en de transactietijd. Daardoor moet alle cliënten – ook zij die ‘maar’ om een snelle bestelling komen – hun beurt afwachten.

Om cliënten met verschillende behoeften zo goed mogelijk te helpen – met voldoende tijd en privacy als er wat uitleg bij komt kijken, of aangenaam snel als het om een ophaling gaat – koos De Lindeboom voor een slimme informatiekiosk van Digitopia. De nieuwe informatiekiosk verwijst de mensen door naar verschillende afleverbalies en vormt zo een kompas voor een efficiënte bediening.

Ontdek al onze wachtrij-oplossingen.

Een nieuwe klantervaring in de apotheek

De Lindeboom informatiekiosk

informatiekiosk De Lindeboom

  1. Cliënten komen de apotheek binnen en selecteren de reden van hun bezoek aan de informatiekiosk. Ze nemen een ticketje.
  2. Wie een eenvoudige bestelling of online reservatie komt afhalen, wordt meteen verder geholpen aan het snelafleverpunt.
  3. Wie een geneesmiddel op voorschrift komt kopen en/of geïnformeerd moet worden over het gebruik ervan, mag naar een van de andere balies voor persoonlijk en discreet advies.
  4. Op het informatiescherm kan de cliënt zien wanneer hij of zij aan de beurt is.

Efficiëntie én klanttevredenheid bij De Lindeboom

Informatiekiosk klantentevredenheidVia het interactief platform krijgen de apotheekmedewerkers in één oogopslag zicht op de wachtende cliënten. Waarvoor komen ze? Welke balies zijn onderbemand? Enzovoort. Die kennis laat hen toe om de beschikbare middelen en medewerkers zo efficiënt mogelijk in te zetten en álle cliënten beter te bedienen.

De Lindeboom: “Met dit systeem kunnen we de nodige tijd en ruimte creëren om patiënten die wat meer zorg nodig hebben in alle rust en privacy verder te helpen, maar tegelijkertijd ook de cliënt die enkel iets komt afhalen sneller verder helpen.”

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons