De mogelijkheden van ‘digital signage as a service’

Digital signage in combinatie met innovatieve technologie zoals games en Augmented Reality levert nieuwe commerciële mogelijkheden op.

Digital signage verzet heel wat bakens in de retailwereld. Doordacht ingezette audiovisuele technologie in het winkelpunt trekt aan, verleidt en activeert de consument. Maar de mogelijkheden gaan veel verder. ‘Digital signage as a service’ biedt nu al tal van commerciële perspectieven. En die zullen in de toekomst alleen maar toenemen.

Een boost voor de winkelervaring

Experimenteel onderzoek toont aan dat de strategische integratie van digitale signage de winkelervaring verrijkt en aangenamer maakt, het merkbewustzijn vergroot en ongepland koopgedrag stimuleert. In die zin kun je digital signage beschouwen als een ‘stille verkoper’. Een virtuele medewerker die de klanten informeert, vertelt wat ze willen weten en ze begeleidt tot een aankoop. Digital signage op sleutelposities in het winkelpunt biedt waardevolle up-selling- en cross-selling-mogelijkheden op zowel product- als categorieniveau.

Baanbrekende technologie

Digitale signage kan mobiele games activeren en de resultaten in real time weergeven op een beeldscherm. Deze technologie kun je bijvoorbeeld gebruiken om je klanten te laten converteren op de sociale media en ze aan je merk te binden. Een belangrijk wapen om de digital natives te activeren, met andere woorden! Video-tracking, beacons, verkoopsresultaten en dergelijke meer zijn slechts enkele gegevensbronnen die waardevolle inzichten bieden om de winkelomgeving te optimaliseren.

Ook de combinatie van digitale signage met vernieuwende technologie zoals het Internet of Things en Augmented Reality kun je nuttig aanwenden. Dit klinkt misschien nu nog als toekomstmuziek, maar marktleiders verwachten wel degelijk veel commerciële kansen als het gaat om Augmented Reality.

Digital signage voor alle burgers

De evolutie naar smart cities zet zich overal door. Als onderdeel van de communicatie aan de burger, kunnen beeldschermen actuele en relevante informatie in real time weergeven. Zo sluiten ze naadloos aan op de beschikbare stadapplicaties. Burgers hebben namelijk niet altijd toegang tot informatie op een smartphone (bijvoorbeeld door een lage batterij of een lage service/connectiviteit).

Digital signage as a service

Digitopia levert maatwerk en totaaloplossingen voor organisaties die de beleving van hun klanten naar een hoger niveau willen tillen en zo tegelijkertijd wat doen aan hun verkoopscijfers. Bekijk enkele van de oplossingen die we aanbieden.

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons