Wat is de volgende fase in digitale communicatie?

Technologie in retail wordt alsmaar meer vanzelfsprekender. Het meest tot de verbeelding spreekt technologie die de interactie tussen consument en retailer gemakkelijker of beter, en bij voorkeur ook leuker maakt. 

In een recent verschenen artikel van retailtrends geeft Prof. Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit een update van haar studiereis in China. Uit deze studiereis is gebleken dat China al enorm ver staat met het toepassen van voice en visuele technologie in combinatie met artificial intelligence. Volgens haar vormen retail en technologie, en in het bijzonder voice, een magische combinatie”. De volgende fase in retailtech begint dan ook bij voice, en de integratie met dagelijkse ervaringen.

Een spraakgestuurd boodschappenlijstje

De introductie van de nederlandse Google Home Assistent zorgt ervoor dat gebruikers nu ook stemgestuurd kunnen winkelen. Boodschappen voor zowel Jumbo als Albert Heijn kunnen nu worden ingesproken en besteld via Google Assistent.

Voice assistance App 158x300 - Wat is de volgende fase in digitale communicatie?

Bronnenhttps://www.emerce.nl/nieuws/jumbo-komt-voiceapp-boodschappenlijstje

Zo kondigde Google ook al eerder aan te gaan samenwerken met Walmart. Consumenten die artikelen willen bestellen, kunnen dat regelen via de virtuele assistent Google Home, waarna de bestellingen via Google Express worden afgeleverd.

Deze samenwerking tussen ‘s werelds grootste retailer en’ s werelds grootste zoekmachine toont aan dat voice-technologie grote kansen biedt voor retailers om de data van stemassistenten te integreren in hun omnichannel aanbod.

Deze retailers zijn ook niet de enige bedrijven die gebruik maken van de nieuwe Google Assistent. Zo kunnen consumenten ook een vlucht zoeken via KLM, de deal van de dag van de Mediamarkt bestellen,  nieuws raadplegen en winkelen via bol.com.

Steeds meer apparatuur wordt voorzien van Voice.  Het zal niet lang meer duren voordat deze trend digitaal overwaait en ook hier realiteit zal worden. Er is dus voldoende urgentie om ook op deze trend in te spelen en ervaring op te doen met voice!

 

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons