Digital Signage Expo 2017: “DS is zoveel meer dan gloednieuwe schermen”

Digital signage is meer dan gloednieuwe computerschermen

Als het gaat om traffic en conversies genereren, zijn er weinig elementen die zoveel meerwaarde opleveren voor de detailhandel als digital signage. Toch houden veel retailers nog te weinig rekening met dit aspect binnen hun digitale of omnichannel-strategie. En zo lopen ze veel kansen mis.

In mei vond in Londen de Digital Signage Week plaats met een programma boordevol evenementen, conferenties en workshops. Ongetwijfeld een rijke bron van inspiratie om jou te helpen de hedendaagse digitale uitdagingen om te zetten in opportuniteiten!

Tegemoetkomen aan klantenbehoeften

Je kunt via digital signage strategische content aanbieden in de etalage of in de winkelruimte zelf. Displays achteraan in de zaak stimuleren de bezoeker om de volledige winkelruimte te verkennen. Digital signage aan de kassa beperkt dan weer de perceptie van een lange wachttijd en creëert goodwill voor een toekomstige aankoop.

De aangewende beelden moeten het gevoel oproepen dat de consument een antwoord zal vinden op zijn wensen en behoeften en dat het merk of product zijn levenskwaliteit zal verhogen. De combinatie van een sprekende boodschap, relevante productinfo en promoties, opent dan de deur naar conversie.

Meer omzet en betere marges

In het traditionele retailmodel speurt de winkelbediende naar specifieke signalen. Mensen die lange tijd rondneuzen, kijken en vergelijken kan hij of zij aanspreken en begeleiden bij een aankoop. In dezelfde zin kan digital signage aangeven wanneer de potentiële klant wat hulp kan gebruiken. Een display, touchscreen of interactieve kiosk verstrekt de basisinformatie en vervolgens werkt een medewerker het proces verder af. Het personeel wordt dus veel efficiënter ingezet. Winkels die digital signage integreren in hun verkoop- en serviceproces realiseren uiteindelijk meer omzet en betere marges.

Van interesse tot aankoop

Retailers moeten begrijpen dat een succesvol digital signage-project meer is dan het louter installeren van gloednieuwe schermen. Je moet achterhalen hoe technologie het best ingezet wordt in functie van de steeds veranderende wensen van de klant. Het werkelijke potentieel van in-store digital signage wordt vaak over het hoofd gezien binnen het omnichannel-verhaal. Zo kunnen displays met strategische inhoud consumenten niet alleen aantrekken en activeren, je kunt digital signage ook aanwenden om hen te leiden naar je website om productinformatie te raadplegen en online te bestellen. Resultaat: de geïnteresseerde prospect ontpopt zich tot koper.

Digitopia op de Digital Signage Expo 2017

Ook Digitopia was aanwezig op de Digital Signage Expo 2017 in Londen om zich te laten inspireren door allerhande nieuwe technologische oplossingen. Op expo’s als deze sporen wij digital signage-innovaties op die detailhandelaars helpen groeien, hun productiviteit bevorderen en de klantenervaring verbeteren.

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons