Interactieve kiosk biedt digital natives betere winkelervaring

Interactieve kiosk of touchscreen biedt digital natives betere winkelervaring

Voor de consument van vandaag is online-winkelen een evidentie. Even werd zelfs gevreesd dat de fysieke winkel op termijn helemaal zou verdwijnen. Zo’n vaart loopt het evenwel niet. Toch blijft het voor retailers zaak om te investeren in POS-technologie. Zo verbetert een interactieve kiosk en/of touchscreen in het winkelpunt de winkelervaring aanzienlijk.

De kloof tussen online en offline

Op commerciële sites kun je een zoekopdracht verfijnen, artikelen vergelijken en gestructureerde productinformatie terugvinden. De hersenen van de digital native zijn inmiddels volledig aangepast aan deze manier van winkelen. Voor sommigen is offline-winkelen zelfs een heuse opgave: zij hebben deze online-tools absoluut nodig om productkeuzes te kunnen maken. Online-ervaringen sturen met andere woorden onze verwachtingen van offline-winkelen en … de kloof tussen beide groeit.

Interactieve kiosk of touchscreens voor een multichannel winkelervaring

Interactieve kiosk of touchscreen biedt digital natives betere winkelervaringDaarom gaan winkeliers en ondernemingen op zoek naar manieren om de kloof te dichten. De uitdaging: hoe kun je fysiek winkelen aantrekkelijk maken voor digital natives? Gemakkelijk en comfortabel winkelen vormt een prioriteit voor een positieve winkelervaring. Het is niet meer dan logisch dat je met dit doel voor ogen teruggrijpt naar technologische oplossingen, waarmee deze doelgroep zo goed vertrouwd is.

Een interactieve kiosk functioneert bijvoorbeeld als informatiepunt, welkomscherm of registratiepunt, bewegwijzering, instore webshop en self-checkout. Displays informeren en prikkelen de nieuwsgierigheid. De mogelijkheden zijn heel uiteenlopend en toepasbaar binnen tal van sectoren. Interactieve kiosken en touchscreens bezorgen je klanten een echte multichannel-winkelervaring.

De consument is er klaar voor

Eigen onderzoek (n = 483) toont aan dat 1 op de 2 Belgische consumenten gebruik zou maken van een interactieve kiosk of touchscreen in de winkel, indien de mogelijkheid zich aandient. Voor retailers en ondernemers blijft het op elkaar afstemmen van de online- en offline-wereld een hele klus, maar de consument heeft er dus blijkbaar minder moeite mee. Belangrijke voorwaarde is wel dat je intuïtieve interfaces aanbiedt.

Op zoek naar oplossingen om je klanten een multichannel-winkelervaring te bieden? Bij Digitopia vertellen we jou er graag alles over.

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons