Meer klanten bereiken en betrekken? Kies voor interactieve etalageschermen

digital signage content

We hoeven je niet te vertellen dat de winkelervaring volop evolueert. De ontwikkeling van digital signage en de toenemende concurrentie tussen winkels zorgen ervoor dat je steeds vaker digitale toepassingen aantreft in de winkelstraat. Als handelaar ben je dus maar beter op de hoogte van de mogelijkheden die het verschil maken voor je zaak. Met interactieve etalageschermen bijvoorbeeld.

Het belang van de eerste indruk

Wanneer je je probeert te onderscheiden van concurrenten met een gelijkaardig aanbod, is het goed om te weten welke factoren een rol spelen in het beslissingstraject van je klanten. Waarom gaat iemand een bepaalde winkel al dan niet binnen? Dat hangt onder meer af van de naam, het imago en de populariteit van de winkel, de sfeer die de winkel uitstraalt, en de verwachtingen die een klant heeft van het assortiment.

Je kunt niet alle factoren direct beïnvloeden, maar je kunt wel zorgen voor een aantrekkelijke etalage om potentiële klanten naar binnen te lokken. Je etalage is immers je uithangbord. Let erop dat je je producten overzichtelijk presenteert, op ooghoogte van voorbijgangers. Zo maak je een geslaagde eerste indruk.

Digitale etalageschermen: een goed idee!

Wil je nog meer aandacht trekken? Overweeg dan een etalagescherm. Op zo’n scherm kun je heel wat informatie presenteren om jouw etalage nog aantrekkelijker te maken. Verschillende studies tonen aan dat deze interactieve schermen een voorbijganger over de streep kunnen trekken om een winkel te betreden. Bovendien beïnvloeden ze de perceptie en het imago van de winkel. Etalageschermen kunnen dus het verschil voor jouw zaak maken. Maar dan moet je ze wel juist inzetten!

De mogelijkheden zijn eindeloos

Je kunt op een etalagescherm heel wat praktische informatie vertonen, maar als je écht in het oog wil springen bij potentiële klanten, moet je verder, door je etalage om te toveren tot interactieve winkelcatalogus, bijvoorbeeld. Zo laat je een klant nog voor hij binnenkomt al kennismaken met jouw product of merk. Maar daar houdt het niet op. Met digital signage maak je van je etalage een boeiend schouwspel. Integreer social media posts, getuigenissen van klanten, foto’s en zelfs video. Fijn voor je bestaande én voor nieuwe klanten.

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons