Wat is narrowcasting? Een dynamische en performante communicatietool!

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting (ook wel ‘digital signage’ genoemd) is het tegengestelde van broadcasting en staat voor het verspreiden van informatie op een specifieke locatie en een specifiek tijdstip via vanop afstand beheerde digitale schermen. Zo kun je relevante visuele content communiceren naar een specifiek publiek.

Belangrijke troef: je past je boodschap op elk moment flexibel aan in functie van locatie, tijd en doelgroep.

Interne en externe communicatie

Narrowcasting vormt een mooie aanvulling op de communicatiemix en is een performante tool om de marketingstrategie te realiseren.

De techniek kan eveneens ingezet worden als interne communicatietool. Via displays aan de ingang, bij de lift, in de refter of aan de drankenautomaat brengt een onderneming haar medewerkers bijvoorbeeld op de hoogte van onder meer beleidsinitiatieven, jubilea, nieuwtjes van de werkvloer en personeelsfeesten. Het scherm vervangt als het ware de interne nieuwsbrief.

Narrowcasting in de praktijk

Wat is narrowcasting?Winkels, hotels, apotheken, ziekenhuizen, luchthavens, bedrijfsgebouwen, publieke ruimtes … de toepassingsmogelijkheden van deze dynamische communicatietool zijn bijzonder uitgebreid voor zowat elke sector. Enkele voorbeelden:

  • Winkels brengen klanten op de hoogte van promoties en acties.
  • Ondernemingen verwelkomen bezoekers met een scherm bij de receptie.
  • Supermarkten geven klanten tips voor nieuwe gerechten en informeren hen over streekproducten.
  • Sportscholen communiceren over het lesrooster en geven studenten tips over gezonde voeding of work-outs.
  • Universiteiten adviseren studenten en informeren hen over komende evenementen.
  • Restaurants communiceren met (potentiële) klanten over de verschillende (dag)menu’s, gerichte promoties, nieuwe producten, …
  • Hotels verwelkomen gasten, lichten hun dienstenaanbod toe en geven informatie over activiteiten in de omgeving.
  • Ziekenhuizen geven in de wachtkamer toelichtingen bij praktische afspraken.

Heb je een idee voor een toepassing van narrowcasting in jouw zaak of bedrijf? Bij Digitopia geven we graag een overzicht van de eindeloze mogelijkheden.

Contacteer ons nu voor meer informatie

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons