“Signage and beyond”: Digitopia is klaar voor de toekomst

Digital signage

Evolve, een event georganiseerd door Google en Digitopia dat plaatsvond op 23 november 2017, was volledig gewijd aan ontwikkeling. En dat thema was niet toevallig gekozen. Digitopia gaat namelijk met veel vertrouwen het volgende decennium in en wil een ​​sprong voorwaarts maken – niet enkel steunend op hun ruime ervaring met digitale oplossingen en digital signage, maar ook op basis van bewezen innovaties en markttrends. Jan Bussels, de CEO van Digitopia, presenteerde op Evolve niet enkel een visie, maar ook een uitnodiging om de handen in elkaar te slaan en samen te werken aan een digitale toekomst. Digitopia wil bedrijven inspireren om hun klantervaringen te verbeteren en op vernieuwende manieren contact te leggen met de klant.

De juiste mindset: een open blik en een open geest

Jan Bussels schetst een opvallend contrast. Enerzijds zijn er de bedrijven die vasthouden aan de paradigma’s die hen gebracht hebben waar ze nu zijn, in de hoop dat die overtuigingen ook resultaat opleveren voor de nabije en de verdere toekomst. Anderzijds heb je bedrijven die verder gaan en kijken waar deze digitale ontwikkelingen allemaal écht toe kunnen leiden. “Het enige dat je als organisatie hoeft te doen is je openstellen voor al wat mogelijk is in de toekomst”, benadrukt Bussels.

In een videoboodschap gericht aan het Evolve-publiek, pleit ook Alexander De Croo voor deze mindset. Om de woorden van de Vicepremier en minister van Ontwikkelingssamenwerking, Digitale Agenda, Telecom en Post te gebruiken: “Al te vaak zien kleine en middelgrote ondernemingen de digitale revolutie als iets dat hen overkomt en niet als iets dat ze zelf vorm kunnen geven. Toch is het een uitgelezen kans om je klanten beter te begrijpen, om nieuwe diensten en allerlei soorten innovaties te ontwikkelen, en om op een efficiëntere manier te werken.”

Digitale ontwikkeling, ook bij Digitopia

Vandaag de dag staat de digitale ontwikkeling van organisaties centraal. De facto gaat het dan over mensen, weet Jan Bussels. “Het zijn immers mensen die moeten meegaan met de tijd, die hun organisatie zien veranderen en allerlei nieuwigheden op zich af zien komen. Ook binnen Digitopia ontwikkelen we ons voortdurend, als mensen en als organisatie.”

Innovatie is voor ons altijd belangrijk geweest. De eerste stappen werden drie jaar geleden gezet met de lancering van Innovation Boulevard. Daarbij legden we de focus op het tonen van innovaties in de winkels op de Meir. We wilden mensen laten proeven van hoe het digitale aspect er in de praktijk uit kan zien”, vertelt Bussels.

Een toekomst zonder schermen?

“Innovation Boulevard was een onwaarschijnlijke inspiratiebron”, blikt Bussels terug. “We hebben heel veel mensen en bedrijven ontmoet, die ons ook inspireerden om in eigen boezem te kijken. We moeten namelijk continu blijven nadenken welke toegevoegde waarde we onze klanten bieden. Dit bracht ons bij de basisvraag: ‘Wat is de toekomst van Digitopia als er morgen geen schermen meer zijn?’”

Op 23 november werd het resultaat van die strategische denkoefening aangekondigd in de Google-gebouwen. Een totaal nieuwe weg, die aantoont hoezeer Digitopia evolueert. Bussels: “We starten met twee volledig nieuwe entiteiten: House of Digital en TEGGO.

Meet House of Digital en TEGGO

“Digitopia blijft dé integrator van interactieve digital signage en kiosk-oplossingen die een positieve impact hebben op klanten en personeelsleden”, verduidelijkt Bussels. “Maar daarnaast positioneert TEGGO zich als specialist in het installeren, ondersteunen en onderhouden van alle mogelijke technische oplossingen. De markt evolueert immers, en winkels willen geen vijfentwintig verschillende technici meer over de vloer. House of Digital richt zich tot slot op innovatieve digitale oplossingen die de waarde van producten en diensten ondersteunen en verrijken, en die klanten en medewerkers inspireren.”

Alexander De Croo benadrukt het belang van een partner als Digitopia: “Een partij als Digitopia is ‘best in class’. Digitopia heeft de afgelopen jaren laten zien dat ze een sterke voorstander zijn van Digital Belgium door de klassieke winkelervaring en het klassieke ondernemerschap te combineren en te verbeteren met digitale technologieën.”

 

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons