Hoe investeer je slim in technologie?

what's next in retail

De eerste editie van What’s Next in Retail Tech 2018 bracht ons op de hoogte van belangrijke ontwikkelen in retail en reikte handvaten aan hoe je technologie op een slimme manier kan inzetten. Lees hier wat dit kan betekenen voor jouw organisatie.

Holistische strategie

De klant beleeft een winkel niet door de lens van een nieuwe technologische toepassing die je net hebt geïmplementeerd, maar deze kijkt naar de hele retailervaring. Alles is met elkaar verbonden. Maak je techstrategie holistisch.

Optimalisatie

Als je een nieuwe technologie wil toepassen, zorg er dan voor dat er als organisatie ook echt klaar voor bent. Pas dan kan je verder bouwen aan de toekomst. Optimaliseer eerst processen van datavergaring, analytics, digitale winkelervaringen, personalisatie en omnichannel.

Data

Laat je niet leiden door goede pr of een onderbuikgevoel  maar richt je nadrukkelijk op hoe de immer veeleisende consument baat heeft bij het kopen en implementeren van nieuwe technologie.

Individualisatie

Elke digitale interactie met de consument dient optimaal data te verzamelen over die specifieke klant. Gebruik vervolgens deze data om deze klant individueel te bedienen. Denk in individuen en niet in generieke klantgroepen.

Bedrijfscultuur

Stimuleer innovatief denken in je organisatie, en niet alleen bottom-up maar ook top-down. Want winkels kunnen wel de laatste snufjes toepassen om de consument te verleiden, als de toplaag van het berijf die technologie niet begrijpt dan is elke investering waardeloos.

Samenwerking

Werk samen met andere retailers of met leveranciers, praat met hen over het oplossen van pijnpunten in oude en nieuwe technologische klanteninteracties en ervaringen. Creëer draaiboeken voor best practices.

Bron: Digitale innovaties Hot or Hype in Retail trends – november 2018 (nummer 11) 

 

 

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons