De juiste content voor digital signage.

Digital signage is aan een steile opmars bezig. Misschien ken je term niet, maar de digitale borden, schermen en panelen waarnaar hij verwijst, ben je vast al tegengekomen in winkelstraten of wachtkamers. Ze zijn niet alleen geschikt om op een efficiënte en aantrekkelijke manier informatie te verstrekken (denk aan: het aantal wachtenden voor je), maar ook om klanten aan te trekken en hen op een unieke winkelbeleving te trakteren. Als je je tekst, beelden of video’s afstemt op je doelpubliek, tenminste. Met andere woorden: niet eender welke content gaat samen met digital signage.

Een paar seconden om de aandacht te trekken

Schermen trekken gegarandeerd de aandacht. Probeer thuis maar eens te lezen terwijl de televisie aan staat: het is aartsmoeilijk. Maar dat betekent niet dat digital signage altijd raak is. Dat je klanten kijken is namelijk lang niet voldoende: ze moeten blijven kijken. Ze moeten zich meteen aangesproken voelen door wat je toont en eventueel zelfs aangemoedigd zijn om actie te ondernemen. En die ‘meteen’ is cruciaal: je hebt maar een aantal seconden tijd om de aandacht te trekken. Wat dat concreet betekent? Aantrekkelijke visuals, uiteraard. Maar vooral: simpele content die in één oogopslag veel duidelijk maakt of die klanten ten minste triggert om meer te willen weten.

Voedt je schermen met relevante content

Dat je je klanten relevante content moet aanbieden, spreekt voor zich. Maar wat dat precies is, hangt natuurlijk af van wat jij hen wil bieden:

  • een uiterst efficiënte winkelbeleving (denk aan een interactief pashokje dat je consumenten heel gericht de juiste kledingstukken helpt te vinden, spiegels die hen fotograferen of die extra informatie geven),
  • een herinnering waar de klant met plezier aan terugdenkt (zoals een inspirerende video of een game om het wachten draaglijk te maken voor kinderen),
  • tips of advies dat je klant wel weet te waarderen,
  • een boodschap die klanten het gevoel geeft welkom te zijn of helemaal mee te zijn,

Bovendien is digital signage niet alleen geschikt voor externe communicatie; ook de communicatie binnen een bedrijf kun je stroomlijnen met behulp van lcd-schermen op strategische plaatsen zoals de inkomhal, de cafetaria of de koffiehoek.

Laat je huisstijl spreken

digital signage content

Digital signage is maar mogelijk dankzij technologieën als lcd, led, touchscreen en videoprojectie. Maar wat er voor jou écht toe doet, is dat je al die technologieën voor jou laten spreken. Wat je ook toont – entertainment, infotainment, nieuwtjes, productinformatie, … – het moet de stempel van jouw huisstijl dragen. Vaak volstaat het al om aandacht te besteden aan het kleurgebruik of om je content te voorzien van een (dynamisch) logo.

Digital signage ademt innovatie

Door voor digital signage te kiezen in je bedrijf, in je winkel of op je event, laat je zien dat je openstaat voor digitale innovatie. Dit betekent uiteraard dat je technologie effectief helemaal op punt moet staan (gepixelde of haperende beelden zijn uit den boze), maar ook dat je regelmatig nieuwe content moet lanceren.

Samengevat: enkele vragen die je jezelf moet stellen

  • Slaag je erin om de aandacht van je publiek te trekken?
  • Is de content relevant en interessant?
  • Spreekt je huisstijl uit je beelden, video’s of teksten?
  • Staat je digital signage technologisch helemaal op punt?

Heel wat om in de gaten te houden, dus. Doe een beroep op onze diensten! Wij stellen een strategisch stappenplan op, maken de juiste inhoud aan, voorzien de technologieën, hardware en applicaties die je nodig hebt, en staan paraat om je platform nauwgezet op te volgen en jouw vragen te beantwoorden. Ook voor advies en analyses kun je bij ons terecht.

Laat ons erover praten. Neem vrijblijvend contact op.

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons