Het doel van digital signage.

Het woord klinkt misschien vreemd in de oren, maar het concept is allesbehalve onbekend. Digital signage is overal. Digitale schermen en kiosken bieden bedrijven veel kansen om nieuwe klanten aan te trekken, een unieke winkelbeleving te creëren en mensen sneller en beter te bedienen.

Wat verstaan we onder ‘digital signage’?

Digital signage is een paraplubegrip voor alle mogelijke borden, schermen, panelen, … waarop digitale tekst, beeld en video getoond worden. Van de led-tv in de wachtruimte over een videomuur in je favoriete kledingwinkel tot een ticket kiosk op de luchthaven: het zijn allemaal voorbeelden van digital signage.

Digital signage is meer dan een lcd-scherm

Uiteraard is digital signage maar mogelijk dankzij technologieën als lcd, led, touchscreen en videoprojectie. Toch doen we het concept oneer aan door het te omschrijven als ‘een elektronisch scherm’. Digital signage staat of valt met de software en content die erop staat. Enerzijds moet de digital signage een echte meerwaarde bieden: een onvergetelijke belevenis, een efficiënt winkelervaring, waardevolle informatie, behulpzaam advies, … Anderzijds moet de content je merk versterken. Met content op maat in jouw huisstijl lukt dat gegarandeerd.

Contacteer ons voor meer info over onze digitial signage diensten.

Enkele voorbeeldjes van geslaagde digital signage:

  • Een interactief pashokje is uitgerust met een computer die jou als consument helpt om de juiste kledingstukken te vinden. Hij scant je product en vertelt je welke kleuren en maten nog beschikbaar zijn. Hij kan je ook gelijkaardige producten aanbevelen.
  • Een wachtrijkiosk maakt het je klanten makkelijk. Even aanmelden, en ze weten meteen wanneer ze aan de beurt komen. Ook voor jou als winkelier biedt het kansen: wil je afhalingen snel behandelen aan balie 1, terwijl je complexe dossiers bespreekt aan balie 2? Met zo’n ticket kiosk is dat een makkie. Ontdek hoe De Lindeboom Apotheken het aanpakte!
  • Een virtuele ober is nog een voorbeeld van een oplossing die zowel prettig is voor consumenten als zinvol voor je business. Met deze ‘knop’ kunnen klanten een ober naar hun tafel roepen om een bestelling te plaatsen of de rekening te betalen. De obers ontvangen het verzoek op hun digitale horloge.

Digital signage doeltreffend inzetten

Met digitale schermen en kiosken in je winkelpunt of op je evenement toon je dat je je als merk engageert voor digitale innovatie. Die boodschap komt uiteraard alleen aan als je digital signage slim inzet. Niet alleen moet de hardware en software van de bovenste plank zijn, de content moet ook perfect aansluiten op de behoeften van de eindgebruikers. Met andere woorden: als je digital signage mensen daadwerkelijk helpt of inspireert, kunnen we zeggen: missie geslaagd!

Digitopia biedt je een volledig dienstenpakket om dé digital signage-ervaring te maken die jouw merk vooruithelpt. Omdat wij pas tevreden zijn als jij en je klanten dat ook zijn, nemen we elke stap van het proces voor onze rekening:

  1. Strategie: Wat zijn je doelstellingen en behoeftes? Wie is de doelgroep en met welke oplossingen sorteren we het meeste effect?
  2. Content: We gaan met jouw kennis van de branche aan de slag om een contentplan op maat te ontwikkelen. Dat gaat om veel méér dan louter webcopy. Video’s, games, testen, … You name it en ons creatief team maakt het.
  3. Hardware: Digitopia gaat op zoek naar de beste dragers voor jouw boodschappen. Daarbij hangen we niet vast aan één leverancier, maar gaan we voor hoogwaardig maatwerk.
  4. Ondersteuning: De samenwerking houdt niet op na de installatie van de schermen of kiosken. Digitopia volgt proactief op of alles naar wens is.
  5. Analyse: Een interactieve kiosk is leuk, maar levert hij ook écht het gewenste resultaat op? Dat volgen we nauwkeurig op voor jou.

 

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons