JBC is uitgegroeid tot een toonaangevende modeketen in België en Luxemburg.

Gelegen in en rond de stad met parkeerplaats op het winkelterrein zelf. Er bevinden zich ook heel wat winkels in stads- en winkelcentra. De winkels van JBC hebben een aangename, lichte uitstraling. Alle collecties zijn ook gemakkelijk in de webshop te bestellen. JBC heeft zich ontpopt als een professioneel, trendy modemerk met een eigen karakter.

In 2013 startte JBC een vijfjarenplan op voor de renovatie van al zijn winkels.

Een van de sleutelelementen van dit project is om de ervaring van klanten in de winkel te verbeteren via digitale tools en digitale communicatie. JBC vroeg Digitopia om samen een nieuw type winkel uit te denken en te lanceren waar alle klanten, groot en klein, van een complete digitale ervaring genieten.

Dit innovatieve winkelconcept draait rond een aantal kernelementen:

Enerzijds de integratie van digitale communicatie voor volwassenen via de installatie van digitale communicatie en interactieve aanraakschermen.

Anderzijds de ontwikkeling van een nieuw concept voor de kinderhoekjes, met de nadruk op een digitale ervaring op basis van gamificatie. Actief, interactief en innovatief voor alle leeftijden.

Een meerwaarde in de winkels creëren met content van onze partner Studio 100.

Het hele concept wordt beheerd door de centrale tool DGT Dynamics, waardoor men algemene, gesegmenteerde en lokale inhoud op de schermen kan weergeven. DGT Dynamics biedt het hoofdkantoor van JBC ook de mogelijkheid om alle mogelijke activa binnen het project in realtime te volgen. Denk maar aan hardware, software, opslag, content, planning, gebruikers …

Digitopia neemt ook de volledige ontwikkeling en het beheer van de content voor zijn rekening.

Motion design en animatie voor collecties en aanbiedingen op de schermen

Ontwikkeling van interactieve spelletjes voor de kinderhoek

Ontwikkeling van interactieve toepassingen voor volwassenen, bijv. Jackpot en gamificatie tijdens nocturnes

In een tweede fase zal JBC met het CPL-project een doorgedreven vorm van omnichannelretail in de verkooppunten introduceren.

Dankzij CPL kunnen klanten kledingstukken die niet beschikbaar zijn in de winkel gemakkelijk zoeken en bestellen via de webshop. Hetzij via een touchscreen, hetzij via een tablet bij een van de winkelbediendes. De webshopapplicatie is ontwikkeld door onze partner Xsarus, Digitopia levert het platform en de hardware.

Realisatie:

Het project wordt volledig beheerd met DGT Dynamics, zowel voor het contentmanagement van de digital signage als voor de applicaties op de verschillende aanraakschermen.


Combinatie van verschillende schermtypen en -maten, zowel passief als interactief, telkens gekoppeld aan een DGT Player.

  • ELO of iiyama touchscreens van 20” en 42” voor de kinderspelletjes en Studio 100 TV
  • ELO, iiyama en Flatfrog touchscreens van 32” voor de interactieve spelletjestafel
  • ELO, iiyama touchscreens van 32” voor interactieve ervaringen in de winkel (bijv. Jackpot tijdens een nocturne)
  • – 55” bij verkooppunt en in de winkel voor traditionele bewegwijzering

Ontwikkeling van meer dan 15 digitale interactieve spelletjes voor kinderen en jongeren (3-12 jaar oud).


Ontwikkeling van interactieve kinder-tv in samenwerking met Studio 100.


Alle content (signage en applicaties) gecreëerd door Digitopia.


Actieve monitoring van alle schermen, spelers en andere activa.


Installatie en ontwikkeling voor drie landen (België, Luxemburg, Duitsland) en in vier talen (Nederlands, Frans, Duits, Luxemburgs).


Aantal schermen:

Traditionele bewegwijzering:

389

Kinderhoekjes:

224 touchscreens

CPL:

357 touchscreens


Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons