Uit de band springen met digitale informatieborden.

Vandaag doet een beeldscherm in een etalage of een inkomhal niet meer zomaar hoofden draaien. Om effect te sorteren met je digitale informatieborden, moet je informatie op maat tonen – op maat van de klant, maar ook aangepast aan het tijdstip – en het bovenal simpel houden.

De toepassingen van digitale informatieborden

Digitale informatieborden komen in zowat elke sector en voor elke vorm van communicatie van pas.

  • Als retailer kun je de technologie gebruiken om brand awareness te verhogen of promoties aan te kondigen.
  • Wachtende klanten hou je dan weer zoet met een scherm waarop ze de voortgang kunnen volgen of interessant nieuws kunnen meepikken.
  • Eventlocaties gebruiken digitale informatieborden om deelnemers up-to-date zaal- en programma-informatie aan te reiken.
  • Gemeenten kunnen toeristische attracties belichten of evenementen aankondigen met behulp van digitale schermen.
  • Tot slot zijn digitale informatieborden voor bedrijven dé manier om personeel in te lichten over vacatures of nieuwe initiatieven op de werkvloer.

De mogelijkheden zijn eindeloos, zoveel is zeker. Maar zomaar in het wilde weg digitale informatieborden installeren is een misser van formaat.

Interactie uitlokken met informatie op maat

Ongeacht het type content dat je toont via je digitale informatieborden – van infographics of tekst tot video’s – het moet content op maat zijn die de kijker aanspreekt en uitnodigt tot (inter)actie. Dat laatste bereik je door een slimme call-to-action toe te voegen of door resoluut voor interactieve informatieborden te kiezen. Een kiosk waarop de klant productinformatie kan opzoeken, zoals de kleur, de beschikbare maten of de prijs, vormt een subtiele boost voor je verkoop. Zulke systemen raden de klant namelijk bijbehorende producten of accessoires aan, of stellen alternatieven voor voor items die tijdelijk niet verkrijgbaar zijn.

Content op maat betekent echter ook: op maat van het moment. Bied realtime informatie aan en verander regelmatig de boodschap die je toont. Dit klinkt misschien als een tijdrovende taak, maar automatische koppelingen met Facebook, Twitter of een ‘calendar feed’ nemen je heel wat werk uit handen.

Drukke designs zijn een ‘no go’

Je kunt alle kanten uit met digitale informatieborden – en dat is uiteraard goed nieuws. Toch kom je daardoor misschien in de verleiding om te véél te willen doen. ‘Hou het simpel’ is hier dan ook de belangrijkste regel.digital signage content

  • De look en feel van de content op je digitale informatieborden moet overeenstemmen met je merkimago.
  • Toon geen tien boodschappen in één keer, maar laat informatie roteren.
  • Hou het clean door te werken met een beperkt aantal kleuren en lettertypes.

Zelf aan de slag met digitale informatieborden?

Zie jij wel mogelijkheden om je klant een betere ervaring of service te bieden met behulp van digitale informatieborden? Een professionele partner met de nodige ervaring is geen overbodig luxe.

Neem vrijblijvend contact op en vertel ons over je plannen. Wij helpen je graag op weg met onze uitgebreide diensten!

Klaar om uw project op te starten?

Contacteer ons